How did a fake study make it into Science magazine?

Aired: 5/29/2015 | 0:06:12 | Clip
A study published in Science magazine suggested that attitudes toward same-sex marriage were more likely to be changed by face-to-face conversations with gay canvassers over straight ones. But now that study has been redacted, spurring questions about how scientific research is published. Hari Sreenivasan talks to Ivan Oransky, co-founder of Retraction Watch, who broke the story.

SHARE